Holocaust očima našich žáků - exkurze v Terezíně

16.05.2017 11:11

Každým rokem žáci osmého nebo devátého ročníků ab­solvují exkurzi v Památníku Terezín.

Prohlídka bývalého ghetta je součástí výuky o holocaustu. Snažíme se, aby se žáci touto formou o problematice genocidy Židů během 2. světové války dozvě­děli více, než je v učebnicích dějepisu. Vedeme je také k tomu, aby se zajímali o osudy židov­ské menšiny žijící před 2. světovou válkou ve Slavkově.

Přečtěte si, jak sami žáci hodnotili exkurzi, co je během exkurze nejvíce zaujalo:

- Překvapilo mě, že se židovské děti v ghettu učily večer s dospělými, dobrovolně, samy, že to byla vlastně nelegální činnost, kterou dělaly rády

- Nevěděla jsem, že nacisté na jeden den „zkrášlili“ Terezín, aby mohli ukázat představitelům Červeného kříže, jak „nádherně“ se zde žije, a ještě o tom natočili dokument

- Nechápu, jak mohli příslušníci SS nechávat své rodiny bavit se u bazénu, když věděli, že za zdí se popravují lidé

- Oceňuji velkou profesionalitu průvodců, kteří dokázali odpovědět na všechny naše otázky

- Město Terezín mi i dnes připadá velmi opuštěné, jako by se tam zastavil čas. Děsivý pocit jsem měla i z hradeb a velkého vodního přikopu

- Nepředstavitelné pro mě bylo, že v jedné místnosti, která má rozměry mého dětského pokoje, bylo ubytováno 100 osob

Zpět

© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode