Holocaust očima našich žáků - exkurze v Terezíně

18.05.2015 08:28

Každým rokem žáci osmého nebo devátého ročníků ab­solvují exkurzi v Památníku Terezín.

Prohlídka bývalého ghetta je součástí výuky o holocaustu. Snažíme se, aby se žáci touto formou o problematice genocidy Židů během 2. světové války dozvě­děli více, než je v učebnicích dějepisu. Vedeme je také k tomu, aby se zajímali o osudy židov­ské menšiny žijící před 2. světovou válkou ve Slavkově.

Přečtěte si, jak sami žáci hodnotili exkurzi:

·         Věděla jsem, že druhá světová válka byla krutá, ale až v Terezíně jsem pochopila, jak moc to bylo strašné.

·         Nikdy nepochopím, jak tohle mohl někdo udělat, to, že byli Židé odlišní, neznamená, že se jim musí ubližovat.

·         Nevěděla jsem o osudech dětí, které byly odtrženy od svých rodin a musely se o sebe postarat.

·         Nejvíc mě zaujalo, když nám průvodce vykládal o návštěvě Červeného kříže v Terezíně a o tom, jakou komedii před ním nacisté sehráli.

·         Přemýšlel jsem, kolik nadaných dětí přišlo v době holocaustu o život, co všechno mohly dokázat.

·         Zaujalo mě celé město, šlo na něm vidět, že se v něm za války dělo něco zlého.

 

Zpět

© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode